تحولات لبنان و فلسطین

شایسته ایرانی را تقریباً همه مخاطبان با فیلم سینمایی «آفساید» به کارگردانی جعفر پناهی شناختند و با «آینه‌های روبه‌رو» به کارگردانی نگار آذربایجانی با استعداد و خلاقیت او بیشتر آشنا شدند؛ بازیگر مستعد و گزیده‌کاری که در ایفای نقش‌های خاص تبحر عجیبی دارد و البته همین گزیده‌کاری هم باعث شده است که مخاطبان عادی سینما با او آشنایی زیادی نداشته باشند.

مگر چند کارگردان حرفه‌ای در سینما داریم؟

قدس آنلاین- شایسته ایرانی را تقریباً همه مخاطبان با فیلم سینمایی «آفساید» به کارگردانی جعفر پناهی شناختند و با «آینه‌های روبه‌رو» به کارگردانی نگار آذربایجانی با استعداد و خلاقیت او بیشتر آشنا شدند؛ بازیگر مستعد و گزیده‌کاری که در ایفای نقش‌های خاص تبحر عجیبی دارد و البته همین گزیده‌کاری هم باعث شده است که مخاطبان عادی سینما با او آشنایی زیادی نداشته باشند.  
او این روزها فیلمی روی اکران دارد که دومین تجربه همکاری‌اش با نگار آذربایجانی محسوب می‌شود؛ فیلم سینمایی «فصل نرگس» که تهیه‌کنندگی آن را سحر صباغ‌سرشت بر عهده داشته است. این بازیگر جوان متولد دوم تیرماه ۱۳۵۸ و فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته نمایش است.  
ایرانی تاکنون فیلم‌هایی سینمایی همچون «موج سوم»، «آینه‌های روبه‌رو»، «امکان مینا» و سریال‌هایی چون «ستایش»، «سایه‌ها»، «نشانی لاله‌ها» را نیز در کارنامه هنری خود دارد. به انگیزه اکران «فصل نرگس» با وی به گفت‌وگو نشسته‌ایم که حاصل آن را می‌خوانید.

شما بازیگر نقش‌های خاص و سخت هستید. از دومین تجربه همکاری خود با نگار آذربایجانی بگویید.

همان‌طور که خودتان هم گفتید، «فصل نرگس» دومین همکاری من با نگار آذربایجانی بعد از تجربه فراموش‌نشدنی فیلم سینمایی «آینه‌های روبه‌رو» با نقشی بسیار خاص و تکرارنشدنی و جذاب من در آن فیلم بود؛ اولین فیلمی که با این موضوع در سینمای ایران به خوبی ساخته شد. خوشحالم که برای دومین بار با خانم آذربایجانی با نقشی متفاوت از نقش قبلی همکاری کردم.

این نقش و فیلمنامه برایتان چه جذابیت‌هایی داشت؟

اصولاً همیشه از فیلمنامه خوب استقبال می کنم و نگار آذربایجانی جدا از تسلطی که بر فیلمسازی دارد، بسیار نویسنده خوبی هم هست و با وسواس خاصی قصه و کاراکترهای قصه‌اش را خلق می‌کند. بعد از فیلم اولش به عنوان بازیگر هنوز بازخوردهای خوبی به خاطر آن نقش از مخاطبان می‌گیرم و این توجه برایم بسیار ارزشمند است.

زمانی که فیلمنامه «فصل نرگس» را مطالعه کردم، بسیار از فیلمنامه لذت بردم. نقش «سپیده» در این فیلم برخلاف شخصیت «آدینه» در «آینه‌های روبه‌رو» یک نقش مکمل است و کاملاً متفاوت از آن نقش. همین باعث شد با رضایت کامل به ایفای آن بپردازم.

درباره شخصیتی که در فیلم سینمایی «فصل نرگس» بازی می‌کنید، بگویید.

سپیده در قصه در شرایط فعلی‌اش زن خانه‌داری است که با فرزندنش زندگی می‌کند و دخترعمویی دارد که یکتا ناصر نقشش را بازی می‌کند؛ دخترعمویی که از شهرستان آمده و با سپیده زندگی می‌کند و روابط این ۲ بسیار صمیمی است. آن‌ها در روند قصه تأثیراتی روی هم می‌گذارند.

سپیده فصل نرگس دغدغه‌های شخصی خودش را دارد و اصولاً با فیلم «آینه‌های روبه‌رو» خیلی فرق دارد. او حسی کاملاً زنانه و مادرانه دارد و همین تفاوت‌ها بین این ۲ کاراکتر بود که باعث شد این نقش را بپذیرم.

از کارگردانی نگار آذربایجانی بگویید.

اینکه یک کارگردان بتواند بعد از تحلیل درست نقش برای بازیگر، با تسلط کامل بازیگرش را هم به خوبی کارگردانی کند، برایم خیلی اهمیت داشته و دارد و این یک ویژگی ارزشمند است که در کار این فیلمساز به شکل درست همیشه وجود دارد.

شما جزو بازیگران خیلی گزیده‌کار و البته کم‌کارید هستید. یک نقش چه ویژگی‌هایی برایتان دارد که وسوسه می‌شوید؟

بله، طبیعتاً گزیده‌کاری کم‌کاری را نیز به همراه دارد. مگر در سال چند فیلمنامه خوب ساخته می‌شود و اصلاً چند کارگردان خوب و حرفه‌ای در سینما داریم؟ و البته اینکه حتماً انتخاب آن‌ها من باشم، قابل پیش‌بینی نیست. باید بگویم با توجه به تجربه‌هایی که پشت سر گذراندم، می‌خواهم با همه جذابیت‌هایی که نقش‌های خاص هنوز برایم دارند خیلی خودم را حتماً درگیر بازی در چنین نقش‌هایی نکنم و فعالیت بیشتری در جای درستش داشته باشم.

بازی مقابل کسانی چون یکتا ناصر، گوهر خیراندیش و... چگونه بود؟

من در این فیلم نقش مکمل یکتا ناصر را بازی می‌کنم و فقط با او بازی دارم. اولین بار بود که مقابل هم بازی داشتیم و تجربه خیلی خوبی بود. بده‌بستان‌های حسیِ خیلی خوبی با هم داشتیم. برای خانم ناصر هم مهم است روی نقشی که بازی می کند، تمرکز داشته باشد و  هدایت درست نگار آذربایجانی کمک خیلی مؤثری برای هر دوی ما بود.

کارکردن با کارگردان زن چه ویژگی‌ای دارد؟

جدا از جنسیت، نکته مهم اعتماد متقابلی است که بین بازیگر و کارگردان در جهت پیش‌بردن یک تجربه  خوب و انسانی و یک همکاری فراموش‌نشدنی اتفاق می‌افتد که خوشبختانه در این فیلم شاهدش بودیم.

»فصل نرگس» برای خودتان چه حسی داشت؟

خیلی به موفقیت این فیلم امیدوارم چون این کار، جدا از کارگردانی خوب خانم آذربایجانی، با اولین تجربه خوب تهیه‌کنندگی سحر صباغ‌سرشت ساخته شد. ایشان برای تولید این فیلم بسیار زحمت کشیدند و موفق بودند. همچنین مسلماً با وجود یک گروه حرفه‌ای در کنار هم نتیجه کار بد نخواهد بود. امیدوارم که برای این فیلم اتفاقات خیلی خوبی بیفتد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.